• smb844

Møtebooking bedrift

Ønsker du en kalender full av møter med motiverte og interesserte kunder? Book møtebooking for bedrift fra Lette – vi deler gjerne vår 20 års erfaring med dere.

Å booke møter med nye kunder kan føles tungt. Mange selgere blir avvist når de skal selge inn produktet sitt, noe som kan gjøre at man havner i en ond sirkel der man tenker at man kommer til å bli avvist neste gang også.


Vi i Lette kan hjelpe din bedrift med møtebookingen, slik at dere kan konsentrere dere om å prestere i salgsmøtet. Vi har over 20 års erfaring med B2B-salg, og vet hva som skal til for å få salget til å ta av.


Les også: Leie møtebooker

Hva er møtebooking?

Lette er et rendyrket møtebookingsbyrå som hjelper bedrifter med å finne nye kunder som er interessert i å kjøpe deres tjenester.


Møtebooking kalles også ofte for prospektering eller presales, og handler om å overbevise potensielle kunder om at de bør sette av tid til å bli bedre kjent med produktet eller tjenesten du selger.


Å få et møte med en potensiell kunde kan være vanskeligere enn man skulle tro, fordi mange kunder avviser selgere før de i det hele tatt har fortalt om tjenesten de selger.


Dette kan være litt fordi kunden har dårlig erfaring med selgere som er for pågående og prøver å selge dem tjenester de ikke har behov for.


Hvordan lykkes med møtebooking?

Det er flere faktorer som skal til for å lykkes med møtebooking. Her går vi nærmere inn på noen av dem.

Ha tro på tjenesten du selger

Mange mener at en god selger kan selge hva som helst til hvem som helst, men dette stemmer sjelden. For å vekke interesse og generere varme leads, må man ha tro på tjenesten man selger.


Dette har du antageligvis opplevd hvis du har prøvd å selge noe du selv ikke ville ha kjøpt. Hvis man ikke synes at tjenesten man selger er nødvendig, eller om man føler at firmaet man jobber i er useriøst, så skinner dette gjennom overfor kunden.


Mental innstilling

Innenfor psykologi snakker man ofte om såkalte selvoppfyllende profetier, og dette er noe man ofte kan oppleve som selger.


Hvis man for eksempel føler seg masete eller påtrengende når man ringer potensielle leads, oppfører man seg på en måte som gjør at man blir avvist. Derfor gjelder det å ha riktig innstilling før man begynner å ta kontakt med nye kunder.


For å ha den riktige innstillingen, må du ha tro på at det du selger er nyttig – ellers blir det veldig vanskelig å være selger.


Sett kundens behov først

Som selger er det lett å bli for opptatt av hva man selv kan få ut av et salg. Men akkurat som i jobbintervjuer, er det viktig å få frem hva kunden får ut av å kjøpe det du selger.


Hvorfor er dine tjenester nyttig for kunden? Hvorfor bør kunden velge deg og ikke en av konkurrentene dine? Dette bør du ha full oversikt over før du ringer potensielle nye kunder.


God timing

Timing er også veldig viktig når det kommer til møtebooking. Hvis man ringer en kunde som er stresset eller opptatt, hjelper det ikke å prøve å overbevise personen om at han bør bli med på et møte med deg. Da er det bedre å si at man ringer tilbake på et bedre tidspunkt.


Gi et godt førsteinntrykk

Dette er kanskje åpenbart, men å gi et godt førsteinntrykk er veldig viktig for å vinne kundens tillit. Vi mennesker vurderer ubevisst om vi liker en person og kan stole på personen, og små ting som et slapt håndtrykk kan være avgjørende.


Når man skal møte en kunde fysisk, er det spesielt viktig å tenke på hvordan man fremstår. Man bør se presentabel og profesjonell ut, men samtidig ikke altfor formell i forhold til hvordan kunden ser ut.


Speil kunden

Man kjøper mest av mennesker man liker, og det å speile kundens oppførsel gjør at det er større sjanse for at han eller hun liker deg. Å speile oppførselen deres betyr selvfølgelig ikke at man skal etterligne dem på en åpenbar måte, men heller å gjøre små ting som å snakke i samme tempo og bruke samme type kroppsspråk som dem.


Derfor bør du overlate møtebookingen til oss

Å komme seg over det første hinderet i salgsprosessen med å booke salgsmøter kan være vanskelig selv om man tilbyr en tjeneste kunden har behov for. I tillegg til møtebookingen må selgeren jobbe med løsningsforslag, presentasjoner og oppfølging, noe som gjør at det gjenstår lite tid til å booke møtene.


Ved å outsource møtebookingen til oss i Lette, kan din bedrift få mer tid til å konsentrere seg om selve salgsmøtet og sikre seg at kunden sier ja til tilbudet.


Våre rådgivere har lang erfaring innen møtebooking, og vi er et av de eneste byråene i landet som har spesialisert oss på akkurat dette.


Få flere gode leads

Dersom du samarbeider med oss kan du få flere kvalifiserte leads og bedre resultater. Vi fokuserer på å finne kundene som har behov for dine tjenester, slik at du ikke kaster bort tid på å overbevise noen som ikke er interessert i det du selger.


Dersom du vil vite mer om hva vi kan tilby deg, så ta kontakt med oss på telefon eller gjennom lenken nedenfor. Vi er alltid klare for en hyggelig prat!



Møtebooking nyhetsbrev