• Kim Kopperud

Kjøpe møtebooking: Gull eller gråstein?


Det høres forlokkende ut: få servert gode leads, ferdig lagt inn i kalenderen til dine selgere.


Men hvordan kan du på forhånd vite om du får servert gulleads, eller om du må tygge gråstein?


Sannheten er at det er ingen garantier når det gjelder innkjøp av salgstjenester. Det er allikevel et viktig spørsmål du kan stille ditt potensielt nye salgsbyrå:



Hvordan arbeider dere for å kvalitetssikre møtene som bookes?

Vi fikk nylig dette spørsmålet fra en potensiell kunde, dette er hva vi svarte:


Profil på ansatte: kvalitet starter med rekruttering. Hva vi ser etter når vi ansetter. Vi har ansatte som er noe eldre enn hva er vanlig i bransjen. Vi ser heller ikke etter «superselgere», men personer som får glede av å skape gode samtaler med kunder, som setter sin ære i å skape verdi for våre oppdragsgivere, som er ærlige og pliktoppfyllende.


Kultur: Våre verdier er viktige for oss: OFFENSIVE, RAUSE, PÅKOBLEDE. I dette så legger vi følgende mening: Offensive: vi stiller høye krav til oss selv, når det gjelder resultater og kvalitet. Vi skal være best, på det vi gjør. Rause: Vi unner våre ansatte og kunder suksess, vi tror at ved å dele så blir det mer kake til alle og at ved å være rause, så får vi ansatte som trives. Og ansatte som trives, står på for oppdragsgiver. Påkoblede: Vi holder oss faglig oppdaterte, vi legger stolthet i å forstå faget vårt og være ledene innen nye trender og teknologi. Vi skal være en resurs og kompetanseleverandør for våre oppdragsgivere.


Opplæring: Vi foretar grundig grunnopplæring og produktopplæring av alle ansatte.


Overvåkning: teamleder er tilstede og er tilgjengelig for selgerne til enhver tid. Hvis noen sier noe som ikke er i henhold, så tas dette med en gang.


Lytting på samtaler: vår Back Office lytter gjennom alle samtaler som fører til booket møte. Ingen møter oversendes til oppdragsgiver, før de er godkjent av Back Office.


Tydelige kriterier: det er ekstremt viktig at oppdragsgiver er tydelig på hvilke kriterier dere legger til grunn, hva er et godt møte for dere? Sammen definerer vi en sjekkliste for dette og vi måler kvaliteten løpende mot denne listen.


Justering: Sammen med oppdragsgiver, så må vi kanskje underveis justere kursen og tighte inn på kriteriene som ble satt innledningsvis.


Feedback: Vi er avhengig av god feedback på kvalitet, derfor ønsker vi gjerne at selger setter en kommentar på kunden når møtet er gjennomført.


Forstå vår oppdragsgiver: det er kritisk at vi som leverandør forstår forretningen til vår oppdragsgiver. Vi trenger å vite hvilke verdier, målsettinger de har og hvilke kundesegmenter de ønsker. Vi trenger å vite til kundeløfter, hva som skiller de fra konkurrentene og hvordan bedriften ønsker å bli fremstilt.


Først når du har utfordret byrået på dette spørmålet, kan du som innkjøper av møtebookingstjenester skille gull fra gråstein.


LENKER
PRAT MED OSS

hei@lette.no

 

+47 96 00 45 00

 

Besøksadresse Oslo:

Bogstadveien 27b

0335 Oslo

Besøksadresse Porsgrunn:

Østvedthagen 8

3943 porsgrunn

FØLG OSS
  • White LinkedIn Icon

Copyright © 2020 Lette