• Kim Kopperud

Feil nr. 1 bedriftsselgere gjør



Kutte prisen!


Det siste en prisinnvending egentlig handler om er pris.

Det første og enkleste svaret på en prisinnvending er en å speile kunden.

Gjenta de siste 1-3 ordene kunden nettopp sa med en nysgjerrig bøyning.


Eksempel:


Du trenger en prisreduksjon?

Trenger du at vi kutter prisen?

Prisen vår er for høy?


En av de smarteste vi noen gang har trent, gjorde det til et poeng å alltid speile den andre sidens krav. Han sa at deres svar ville fortelle ham om de var fastelåste de var, eller om det var noe å gå på.


Basert på hva kunden svare på dette, kan du sette merkelapper på kundens uttalelser.


Eksempel:

Det virker som om verdien i tilbudet ikke er her for deg?

Det virker som om dette ikke er noe for deg?


Husk at pris bare er et begrep. Gode ​​tilbud består ikke bare av pris, langt viktigere er hvilken verdi og vilkår tilbudet inneholder.


Prøv det neste gang du har mulighet, du vil bli forbauset over effekten.