• Anders Estes Jacobsen

5 grunner til å velge ekstern møtebooking og prospektering

Oppdatert: juli 2

Å sette bort salgs-prospektering er en flott måte å øke salget, maksimere avkastningen og øke kjennskap til merkevaren.


Se for deg hvordan hverdagen vil bli dersom salgsteamet ditt klarer å bruke maksimal tid på å gjøre salgspresentasjoner og dyrke forholdet til de menneskene som kan signere på den stiplede linjen.


Ved å outsource prospektering til riktig partner, kan salgsledere bruke den nyeste teknologi og metoder for utgående prospektering, uten å måtte gjøre de investeringene i verktøy som brukes i salgs-prospektering.


Under deler vi fem gode grunner til å velge ekstern møtebooking og prospektering.



1. Spar penger på drifts- og kapitalkostnader

Tenk på alle kostnadene forbundet med å ha et eget salgsutviklingsteam. Du eliminerer behovet for å ansette og trene internt personale for det som ofte er kortsiktige kampanjer. Outsourcer du prospektering trenger du heller ikke å investere i kontorutstyr eller infrastruktur som trengs for å opprettholde et internt team med avtaler. Den rette partneren vil ta seg av alle de kostnadene i tillegg til administrasjonskostnadene, så du står helt fritt til å fokusere på salgsteamet ditt.


2. Øk effektiv salgstid

Man hører ofte at en krone spart er en krone tjent. Salgsteam som kan redusere tiden man bruker på prospektering tjener mer enn småpenger på dette. Uten outsourcing må salgslederne og selgerne dine måtte bruke 50% av tiden sin på å kontakte potensielle kunder og planlegge møter. Salgsteam som samarbeider med den rette partneren sparer store penger ved å la deres høyt betalte salgsledere og selgere fokusere mer tid på å konvertere prospekter eller pleie eksisterende kundeforhold. Ved å øke tiden som brukes på møter ansikt til ansikt og eksterne presentasjoner av kvalitet, og dermed øke salget.


3. Oppnå høyere kvalitet og profesjonalitet

Det kan være vanskelig å overlevere oppgaven til noen andre, men du vil takke deg selv i det lange løp. Å sette bort prospektering sparer ikke bare tid og penger, men du får også tilgang til ferdigheter, kvaliteter, praksis og teknologier som er testet over mange år på mange kunder. Cold Calling krever trente ledere som vet hvordan de kan styre forbi "portvakter" og sikre avtaler med beslutningstakere. Et erfarent team vet hvordan du kan få oppmerksomhet fra dine potensielle kunder. De vet også hvordan du kan presentere selskapet ditt på en kort, interessant og relevant måte.


4. Snakk med rett person til rett tid - med rett budskap.

Det kan hende du har en spesifikk liste over personer du vil ringe eller en generell målgruppe du ønsker å nå ut til. Et dyktig prospekterings-team åpner dører til kunder du aldri har vært i stand til å trenge gjennom til og klarer å nå frem til beslutningstakere. Det er også mulig å samle, evaluere og organisere data basert på din målgruppe. Som et resultat gir outsourcing av prospektering deg raskt tilgang til den ideelle kjøps-persona.

5. Forbedre KPI-ene

Når du begynner å motta data fra din partner på prospektering, vil du lettere kunne vurdere salgstall og ytelsesgrad. Selgere som ikke presterer på laget ditt har ingen steder å gjemme seg. Utfordringene som salgsteamet ditt står overfor vil være lettere å finne. Du vil kunne legge merke til om visse geografiske områder gir bedre resultater enn andre. Herfra kan du ta en objektiv beslutning om hvor du skal styre innsatsen. Denne innsikten kan være uvurderlig for markedsavdelingen din for å bedre forstå hvilke salgs- og markedsføringstrategier som fungerer og hvor det kan være nødvendig med en ekstra innsats for å nå potensielle kunder.


Lurer du fortsatt på om ekstern møtebooking og prospektering er noe for din virksomhet? Da er det bare å ta kontakt med oss for å finne ut mer om hvilke muligheter som finnes.



LENKER
PRAT MED OSS

hei@lette.no

 

+47 99 363 600

 

Besøksadresse Oslo:

Bogstadveien 27b

0335 Oslo

Besøksadresse Porsgrunn:

Østvedthagen 8

3943 porsgrunn

FØLG OSS
  • White LinkedIn Icon

Copyright © 2020 Lette